zondag 27 april 2014

Over breien, haken en bakken - Of knitting, crochet and baking


Het werk aan de gebreide blokken  voor de dekens voor Polen gaat voorspoedig.
Ik heb er al twee af.

*******

The work on the blocks for the blankets for Poland is going great.
I already finished two. The first one is a lilac one.


Dit was blok nummer twee in de maak.
Je kunt het niet duidelijk zien, maar het is een zacht roze kleur.

*******

This was block number two in the making.
It doesn't show really clear, but it is a soft pink colour.



Hier kun je de kleur ook niet heel duidelijk zien, maar het is een zachte, wat matte paarse kleur.
Ik vind hem heel mooi. Ik had deze wol over van het maken van mijn plaid.

*******

You can't see the colour very clearly, but it is a soft, muted, purple colour. I love it.
It was a leftover from the Throw I made:


Dit is de plaid die ik een paar weken geleden heb voltooid.

*******

Here is the throw I finished a couple of weeks ago.


Ik maakte broches voor Koningsdag, om op mijn shirt en jas te doen.

*******

I made brooches for King's Day, to put on my coat and on my shirt.



Ik maakte er twee en bevestigde ze met een veiligheidsspeld.

*******

I made two and attached them with a safety pin.


Gisteren was het de eerste Koningsdag.
We hadden prachtig weer hier, dus het was een fantastische dag.

*******

Yesterday was the first King's Day here in The Netherlands
and we had wonderful weather, so it was a great day.


bron:ANP, foto: Robin van Lonkhuijsen

Een mooie foto van Prinses Beatrix, Koningin Maxima en Koning Willem-Alexander.

*******

Former Queen Beatrix, now Princes Beatrix, Queen Maxima and King Willem-Alexander.



Ik maakte ook koekjes. Ik heb ze gemaakt met bruine suiker en met rood rommelkruid.

Rood rommelkruid is een mix van allerlei specerijen, waaronder piment, nootmuskaat en nog veel meer.

*******

I baked some cookies too. They are made with brown sugar
 and have special Dutch seasoning in them.

It is called rood rommelkruid ( red clutter seasoning) and it consists of all kinds of seasoning together, like nutmeg, piment and much more.


Ik hoop dat jullie ook een leuke week hebben gehad.

*******

I hope you had a wonderful week too.

5 opmerkingen:

  1. hallo monique
    die gehäkelte blumenbrosche sieht toll aus.die kekse echt lecker.
    liebe grüße
    my simple life

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello, So glad to meet you!! I have enjoyed visiting you! I was looking for a translate button on your sidebar. Go to your layout and hit the gadget button and click on the translate and you will have that sweet little gadget. Come to visit me again very soon! Blessings, Roxy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Roxy, thank you so much for your comment. I write the posts in both Dutch and English, so I didn't put the button on my site ; )
      Have a great day.

      Verwijderen
  3. I like your yarn colors ~ very pretty! Cute pattern for your first block and the little brooches are sweet. The cookies sound good too. Must be like a spice cookie?
    Have a good day!

    BeantwoordenVerwijderen