woensdag 2 april 2014

Een mooie aanwinst

Dit weekend waren we bij onze zoon en toevallig vonden we een tv kast, die wij al lang wilde hebben, op Marktplaats in dezelfde plaats. Deze hebben we tussendoor gehaald en zijn er zo blij mee. Een massief grenen kast voor maar 50 euro. Wij hebben bijna alles in geloogd grenen en zijn daar nog steeds heel blij mee. Deze kast komt dus heel goed uit. Tot nu toe stond de televisie op een oud tafeltje, dat nog van mijn man zijn oma geweest is. Het tafeltje krijgt nu "lasten verlichting" en gaat straks weer gewoon als tafeltje fungeren ; ) Hier staat de kast nog niet op zijn plaats. Eerst moest alles nog overgezet worden en een groter gat aan de achterkant geboord worden.


Van de vriendelijke oudere meneer kreeg ik deze prachtige bos bloemen, voor het helpen met zijn Facebook account. Zo mooi, echt mijn favoriete kleuren. Hij was er erg blij mee, toen ik hem dat vertelde en blij dat hij in de roos geschoten had.



In de tuin staat steeds meer in bloei. Dit viooltje heb ik afgelopen jaar gezaaid. Het zaad kwam van viooltjes die ik door had laten groeien, compleet gratis dus.



Een verdwaald anemoontje tussen de tegels op het terras.


Een bakje viooltjes, dat ik een paar weken geleden bij de supermarkt tegenkwam voor heel weinig geld.



Dit is één van de drie primula's die ik in de tuin gezet heb. Ze stonden eerst in een bakje binnen,  maar nu fleuren ze buiten weer helemaal op. Als je ze nu plant, dan overleven ze de komende winter en heb je gewoon ieder jaar mooie primula's in de tuin. Dit heb ik al verschillende keren gedaan en ik heb nu een aantal hele mooie kleurige primula's in bloei staan in de lente.



Dit is één van de narcissen in mijn tuin. Het is zo'n mooie trompet en de kleur, daar word je vrolijk van.


Een vast viooltje in mijn tuin. Dit viooltje draagt de naam freckles, oftewel sproetjes.
Als je het bloemetje van dichtbij bekijkt, dan zie je dat het lila eigenlijk allemaal kleine paarse stipjes zijn.


Hier een bloemetje van dichtbij. De stipjes zijn zo grappig. Het is wel een heel sterk plantje, want langzamerhand neemt het de hele tuin over ; )


Het weer vandaag: heel zonnig en warm 21-22 graden

Avondeten : zelfgemaakte frites met salade en cevapcici.

Ik wens jullie een hele fijne dag, maar aan het weer zal dat niet liggen.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen